AKŞENER’İN GÜVEN VEREN KİŞİLİĞİ
Demokratik ülkelerde vatandaşlar özgür iradeleriyle siyasi karar verebilirler, biz de MHP Genel Başkanlığı ve daha sonra Başbakanlık için Meral AKŞENER'i uygun gördük. Bize katılmayanlar olabilir, saygı duyarız. Tercihimizin yanlış olduğunu savunanlara da saygı gösterir, hatta aklı başında eleştirileri de değerlendiririz. Ancak mızıkçılığa kıymet vermeyiz, böyle biline...
Sözümüzü daha önce söylemiş desteğimizin sebebini sosyal-psikolojik açıdan izah etmiştik, başka söze gerek kalmadığını düşünüyoruz.
***
MHP Kurultay talebi ile birlikte bir yandan kurultayın yapılıp yapılmayacağı tartışmaları sürerken bir yandan da MHP’nin ele geçirilmesi, dönüştürülmesi iddiaları peydahlandı. Genellikle Genel Merkez tarafından ileri sürülen söylem, bazı sağduyulu ülkücüler tarafından da tedirgin bir bekleyiş ile takip ediliyor. Genel Merkezin söylemde ki payını iddia olarak bile dikkate almıyoruz, bize göre Balgat’tan gelen sesler sadece çamur atma şeklindedir. Ancak Milliyetçiliğin değişim maskesi ile hatta iktidar ile süslenerek kirletilmesi ihtimali ise her zaman mevcuttur.
Kongre süreci bir değişim talebini geride bıraktı. Artık adaylar arasından biri olan Meral AKŞENER’in öne çıktığı hatta doludizgin koştuğu görülüyor. Biz de bahse konu iddiaları “kişilik” tanımı üzerinden değerlendirelim.
Fertler benzer durumlarda genellikle aynı davranışları sergilerler, toplumda bu hal “yedisinde neyse yetmişinde de o’dur.” şeklinde formüle edilmiştir. İşte bireyleri diğer bireylerden ayıran ve değindiğimiz toplumsal formülde anlatılan o bireyin kişiliğidir.
Kişilik; bir insanı başkalarından ayıran, kalıtım ve çevre etkisiyle ortaya çıkan, duygu, düşünce ve davranış özelliklerinin tutarlı bütünüdür.
Kişilik yani şahsiyet bireye has duygu, düşünce ve davranış özellikleridir. Şahsiyet bireyin çevresi ile kurduğu ilişki biçimini belirler. Öyle ki, kişilik artık ferdin her zamanki davranışlarında gözlenebilecek kadar somuttur. Bireyin aynı davranışları tekraren sergilemesi o davranışların kendisine “özel”olduğunu ortaya koyar. Bu davranışlar aynı zamanda kişiyi diğer kişilerden ayırmamızı sağladığı için“ayrıt edici”dir.
Şimdi emekli öğretmen olan bir dostumuz yetmişli yıllarda elinde Ziya Gökalp’in “Türkçüğün esasları”adlı eseri ile sahilde gezinirken o günlerde kendilerine “akıncı” diyen bir grup genç ile karşılaşır. Gençlerden uzun boylu, omzunu devirerek yürüyen çokbilmiş tavırlarında biri kitabı fark eder ve gencin yanına gelir. Gencin elindeki kitabı işaret ederek “Bu kafiri niye okuyorsun?” diye sorarak delikanlıya ayar vermeye kalkar.
Bu tavrın kişiliği yerine oturmuş birinin tanımadığı birine sergilemeyeceğini bir tavır olduğunu bilmek için derya olmaya gerek yoktur. Bu yakışıksız, buyurgan, öfkeli, dışlayıcı, ötekileştirici bir kişiliğin tavrıdır. Bu kişi yıllar sonra Ziya Gökalp’in şiirini okuduğundan dolayı tutuklanacak ve iki kıtanın arasında ki ülkenin başına çöreklenecektir.
Yaşadığımız süreç o kişinin kişiliğinin halen değişmediğini ve hiç değişmeyeceğini bize ısrarla gösteriyor. Zaten kendisi de “Recep Tayyip Erdoğan değişmez” demedi mi?
İnsanların kişilikleri pek değişmediğine göre memleketin başına olumsuz kişilik özellikleri olanları getirmemek veya bu özellikleri olanları bir an evvel demokratik yollardan tahtlarından indirmek gerekecektir.
Ancak bu zorlu bir yoldur. Hele alternatifler arasında elmas gibi parlayan bir ümit ışığı yoksa milletin işi daha zor demektir. Türk toplumunu sorunlu bir kişilikten kurtarmak için ancak sağlam bir kişilikle yola çıkılabilir. Biz bu kişiliği Meral Akşener’de görüyoruz.
Şimdiye kadar Meral Akşener fenomeni hakkında yazmamaya, değişimin gerekliliğini vurgulamaya çalıştık. Ama geldiğimiz istasyon artık Türk milletinin öğrenilmiş çaresizlikten azad olmak için beklediği ışığı Meral hanımda bulduğunu gösteriyor.
Bize göre AKŞENER’in toplumun çaresizliğine çare olabileceğinin ışığı Meral hanımın kişiliğinde kendisini gösteriyor. Kendisi toplumun sıradan bir ferdiyken de herkese ve her kesime sıcak davranan, kimseye yukarıdan bakmayan, içten pazarlıklı değil olduğu gibi davranan bir kişilik özelliği sergiliyordu. Şimdi lider olarak ortaya çıktı ve hiç değişmeden yine aynı tavrı ile toplumla kucaklaşıyor. Toplumda onda kendisini buluyor.
Elli yıl önce nobran bir tavır sahibi olan nasıl bugünde aynı kişilik özelliği ile toplumu karpuz gibi ortadan gerdiyse, Akşener’de elli yıl evvel nasıl kuşatıcıysa bugünde öyle kuşatıcı olacaktır. Çünkü kişilik küçük nüanslar haricinde değişmez.
İşte biz Akşener’in bu kişilik özellikleri sebebiyle sadece MHP Genel Başkanlığı için değil devlet ve toplumumuzun içine salınan virüsten kurtarılması için ilaç hükmünde olduğu kanaatindeyiz.
Bazı arkadaşlarımızın milliyetçiliğin içinin boşaltılacağı endişelerine karşı Meral Hanımın kişilik özelliklerinin ise en sağlam güvencemiz olduğunu düşünüyoruz.
Dün dediğini yarın reddetmeyen, sevdiğini de nefretini de sergilemekten çekinmeyen, lafını da tavrını da esirgemeyen, doğrusunu eğip bükmeyen, kimseyi ötekileştirmeyen bir kişilik özelliği sergileyen Meral hanımın bu özelliği MHP’nin ideolojik omurgası için de en önemli avantajımız durumundadır.
Ayrıca MHP gibi teşkilat geleneği ve şuurlu kitlesi olan bir partinin dönüştürülebileceği fikride pek akla yatkın görünmüyor. Çok bilinçli bir şekilde şaha kalkan ve demokratik bir tutum talep eden ülkücü iradenin böyle bir dönüşüme imkan vermesi düşünülemez.
YAZIYA YORUM KAT
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.